Sprievodca svetom cestovania - otvor myseľ, spoznaj svet

Ako zabudnúť na nespavosť v letných horúčavách

42 0

Všetko naokolo nás ovplyvňuje a vytvára tak podmienky na menej či viac potrebný komfort. Aj zdravý spánok spolu s dobrou výživou a fyzickou aktivitou je dôležitým faktorom, ktorý zlepšuje alebo zhoršuje celkový stav tela a duševnej rovnováhy moderného človeka.

Na problémy so zaspávaním sa potom v dôsledku podceňovania týchto dôležitých faktov sťažuje čoraz viac ľudí. Môžete to ale zmeniť. Nie je predsa nič lepšie, ak sa ráno prebúdzame plní energie a chuti do novej práce. K tejto pozitívnej zmene sa ale musíte donútiť. Inak to za vás urobia problémy.

Problémy ťa prinútia objaviť v sebe stránky, o ktorých si nikdy netušil. Dokážu napnúť strunu a prinútiť ťa prekročiť zvyčajné medze.“

Môžu ale zanechať na človeku aj následky. Určitými krokmi a správnym prístupom sa to dá ale veľmi jednoducho dosiahnuť. Skúste to spolu s nami.

1. Nepodceňujte dôležitosť správnej spánkovej hygieny

Nekvalitné večerné menu byť vždy za príčinou nespavosti a úzkostného spánku nemusí. Odborníci odporúčajú venovať pozornosť vlastnostiam organizácie vášho nočného odpočinku.

Aj tie najmenej podstatné veci môžu predstavovať potenciálne riziko. Tie, ktoré zabraňujú normálnej relaxácii a spánku. Obytný priestor v spálni je preto nutné zariadiť čo najjednoduchšie, s tým, že tam budete mať všetko dôležité. Kvalitnú matrac a pevnú posteľ, ideálne z prírodného materiálu.

Drevo má schopnosť eliminovať koncentráciu katiónov, ktoré sú pre naše telo škodlivé. Podporovať tvorbu záporných iónov, vďaka ktorým sa cítime oveľa lepšie, dokáže voda, drevo a príroda sama. Preto sa ňou snažte obklopiť čo najviac aj v tomto priestore.

Dôležitými faktormi môžu byť vlastnosti osvetlenia v spálni, ktoré narúšajú biologický režim tela. Nezabudnite ráno vstať a večer ísť do postele v rovnakom čase. Vyčleňte si na svoj odpočinok priestor, v ktorom nie je miesto na žiadne kompromisy. V opačnom prípade sa o slovo prihlási vaše telo a psychika.

2. Ovsené vločky – zdravý dezert na večeru

Chutné a voňavé sušienky vyrobené z celozrnných výrobkov, ako sú ovsené vločky, sú mimoriadne bohaté na vitamíny B, horčík, vlákninu a tryptofán. Všetko veci, ktoré vám pomôžu ľahšie sa vyrovnať s pocitom hladu a mať priaznivý vplyv na kvalitu spánku.

3. Biochémia spánku

Pre kvalitný odpočinok počas nočného spánku, potrebuje telo určité látky, z ktorých niektoré prijíma z potravy a zvyšok syntetizuje samé. V prvom rade ide o serotonín, lepšie známy ako “hormón šťastia”. Pre syntézu takejto zložky, ktorá sa uskutočňuje v ľudskom mozgu, je to spomínaný tryptofán, ktorý sa nachádza v dostatočnom množstve napríklad v banánoch, mäse, syroch a mliečnych výrobkoch. Samotné banány sú však mimoriadne dôležitý produkt, ktorý sa o podporu správneho odpočinku postará veľmi dobre. Majú dostatok vitamínu B12, draslíka a horčíka, potrebného na normálnu činnosť mozgu a svalov, ktoré potom už nemusíte nikde hľadať v tabletkovej forme.

4. Mäso z morských rýb

Čerstvé mäso rýb, najmä morských, je právom zaradené v rebríčku „desiatich“ výrobkov obsahujúcich maximálny počet zložiek, ktoré sú prospešné pre zdravie. Okrem toho, na rozdiel od bravčového, hovädzieho, jahňacieho alebo kuracieho mäsa, je rybie mäso oveľa rýchlejšie a ľahšie stráviteľné. Obsahuje omega-3 kyseliny, vitamín B3, horčík, vápnik, fosfor, draslík a ďalšie hodnotné látky. A odborníci na výživu považujú rybie pokrmy na večeru za najvhodnejšie

5. Teplé mlieko s medom

Pre mnohých je takýto nápoj spojený s procesom odstraňovania prechladnutí alebo infekčných chorôb v období jesene a jari. Takýto jednoduchý koktail môže byť ale úspešne použitý aj na iné účely. V dobre ohriatom, ale nie varenom mlieku sa opäť nachádza tryptofán.

Samotný med bude zasa neoceniteľnou vitamínovou bombou. Tento produkt úspešne používali orientálni liečitelia pred niekoľkými tisíckami rokov ako účinný prostriedok na nespavosť, a to že rovnako dobre funguje až dodnes, si môžete overiť aj vy.

6. Vyskúšajte bylinky a čaj

Mnohí ľudia dnes prichádzajú na to, že riešenie problémov odbornou cestou, neznamená vždy očakávané výsledky. Príroda má najsilnejšiu moc a čerpaním jej prirodzených darov si môžete v mnohých smeroch veľmi dobre pomôcť.

Čajové kolekcie alebo bylinné čaje zakúpené v obchodoch a lekárňach, ak sa používajú správne, môžu priniesť veľa výhod v boji proti nespavosti. Vďaka kvalitnému uvoľneniu ľudského tela a mysle vám v noci poskytnú dobrý odpočinok

Ich upokojujúci efekt je zvyčajne spôsobený prítomnosťou určitých prírodných zložiek, ktorých správna kombinácia môže mať maximálny účinok. Dajte si ale pozor, aby vám spánok neprerušilo nutkanie na močenie. Dôležité je zaspávať s pokojným svedomím a psychikou, pretože ide o základ, od ktorého závisí v našom živote takmer všetko. Tak sa postarajte o to, aby ste sa cítili v noci vo svojej posteli ako v bavlnke.

Napíšte komentár

Your email address will not be published.